De eerste week - Reisverslag uit Brookline, Verenigde Staten van Dana Snijders - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Brookline, Verenigde Staten van Dana Snijders - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Dana

03 April 2016 | Verenigde Staten, Brookline

Vandaag is het al weer bijna een week geleden dat ik vertrok,
de week is zo snel gegaan. Vorige week zat ik te genieten van mijn laatste frikandel en kroket en nu heb ik er al een week op school en weekend bij mn gezin op zitten!
Ik heb deze week erg veel gedaan en al veel gezien, maar weinig tijd gehad om te schijven.

Maandag nacht toen ik was aangekomen op het vliegveld ontmoette ik een paar Duitse, Italiaanse en Spaanse meiden. Met hen ging ik in de bus richting de school. Eenmaal aangekomen in de school moesten we wat dingen regelen kwa formulieren die belangrijk zijn voor de terugweg en daarna kon ik dan eindelijk naar bed. Ik was zo moe... wilde alleen maar slapen. Ik had in het vliegtuig niet kunnen slapen omdat we met de zon mee vlogen. Ik ging de lucht in om 12 uur in de ochtend, en om 1 uur snachts werd het pas langzaam donker (19.00 in USA). Dit was best wel een beetje raar eigenlijk.
Rond 7.00 uur in de ochtend (nlse tijd) kon ik dan eindelijk gaan slapen, wat me erg goed af ging.

De Dinsdag t/m vrijdag morgen was ik in de trainingsschool voor au pairs. Er waren zo 110 au pair verdeeld over 5 klassen. In het begin vond ik het heel moeilijk en had ik het niet echt naar mijn zin. Dit kwam doordat er uit alle landen meerdere au pairs waren, maar ik was de enige nlder. En dan denk je, dat geeft toch niet? Nope dat dacht ik ook maar dat maakte wel degelijk verschil. Iedereen praatte tegen elkaar in eigen taal en niet in Engels. Het was moeilijk om tussen die groepjes te komen. Na een halve dag trok ik veel op met een meisje uit Columbia, Liss. Zij sliep bij mij op de kamer en woont nu in de zelfde omgeving als ik.
We volgde samen de lessen, die waren zo saai. Lange dagen van 8.00 tot 19.00 alleen maar luisteren luisteren en luisteren. Tot mijn verbazing kon ik alles wel erg goed volgen!

Later op de dag na het avond eten sloten we aan bij een groepje meiden uit Columbia, wat waren deze meiden liefdevol! We hadden veel plezier en ze deden met zijn alle erg hun best om engels te praten. De rest van de week ben ik met hun op getrokken en hebben we veel plezier gehad.

Zo ook in New York! Wat is dat een mooie stad. We hebben een tour gedaan van 2 uur door de hele stad en op verschillende plekken in de stad gestopt. Ook zijn we naar de top of the rock geweest. Alleen al die lift was al bijzonder, ik heb geprobeerd fotos ervan te maken, maar dat was een beetje mislukt.
Toen we terug waren uit new york hebben we nog gezellig gezeten en gekletst met een aantal meiden bij ons op de kamer, niemand wou gaan slapen omdat veel elkaar al gedag moesten zeggen, maar om 1.00 moesten we er toch echt aan gaan geloven.

Nu was de donderdag ook al weer voorbij en stond het volgende spannende ding voor de deur, het ontmoeten van de familie! Iedereen vertrok om een andere tijd en op verschillende manier, opgehaald, vliegen of met de bus.
Ik moest 6 uur in de bus ri mijn gezin, samen met liss. We waren erg zenuwachtig om ze te ontmoeten.
Deze 6 uur duurde dan ook heel erg lang, maar om 15.00 waren we daar dan eindelijk.
Lisa en Amelia stonden me op te wachten bij de bushalte. Ze waren zo enthousiast dat ik er dan eindelijk was! Ik had me zo druk zitten maken in de bus voor helemaal niets. Voelde me gelijk helemaal op mijn gemak en blij.
De eerste dag hebben we booodschappen gedaan en gegeten met de meiden en lisa. Na het eten heb ik met de meiden een film gekeken en ben daarna lekker naar bed gegaan.

Zaterdag ben ik samen met Stephanie (de au pair die ik overneem) Boston in geweest. We hebben geshopt en zijn met haar vriendinnen uiteten gegaan. Erg leuke meiden waar we vanavond ook mee naar de film gaan.

Vandaag zijn Stephanie en ik met Amelia sushi wezen eten. Ik dacht dat ik het echt niet lekker vond maar wilde het toch nog een keer proberen. Maar idd, het is echt niets voor mij, dus dit was de eerste en de laatste keer dat ik erop uit ga op sushi te eten.

Morgen begint de eerste 'werkweek' Ik ben benieuwd hoe alles zal zijn!

• 04 April 2016 - 12:59

Corry:

Hoi Daan!
    Eerste week zit erop, wat heb je al veel gedaan en meegemaakt. Ben trots op je!

• 04 April 2016 - 13:31

Mams:

Hoi Dana,
    Dat is een leuk verslag om te lezen,Daantje. Vandaag dus je eerste (nog) onofficiële werkdag. Vorige week in het vliegtuig, vandaag je eerste werkdag en volgende week sta je er echt alleen voor, als de Stefanie vertrekt. Wie is Amelia? (lijkt op Amalia) Heb je al een indruk hoe het leven in Amerika is? Klopt het, dat je in Amerika bijna nergens linksaf mag slaan met de auto? Of moet je dat nog ontdekken. Ik lees het vast in het volgende verslag, als je met de auto op pad bent geweest.
    Hugs and kisses.
    Mams

• 05 April 2016 - 19:31

Jan:

Super Dana geniet ervan!

• 08 April 2016 - 12:51

Oma:

Wat leuk om je verslag te lezen !ik hoop [en vele met mij] dat je regelmatig verslag doet, opa vond het ook leuk dat kan hij op z,n gemak lezen.
    lieverd geniet ervan en alle nieuwe dingen [zoals zelf auto rijden]went vanzelf later denk je, maakte ik me daar toen druk over?
    we zijn benieuwd naar je volgende verslag!dikke kus opa/oma

• 14 April 2016 - 21:45

Jose:

Nou Dana, wat leuk dat die kinderen jou ophaalden

• 14 April 2016 - 21:48

Jose:

Wat gek, heel stuk van mijn antwoord verdwenen