Bijna 2 maanden - Reisverslag uit Brookline, Verenigde Staten van Dana Snijders - WaarBenJij.nu Bijna 2 maanden - Reisverslag uit Brookline, Verenigde Staten van Dana Snijders - WaarBenJij.nu

Bijna 2 maanden

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Dana

20 Mei 2016 | Verenigde Staten, Brookline

Toen ik van de week mijn blog even zat te bekijken, viel t me tegen wat ik geschreven heb. Voor mijn gevoel hou ik jullie allemaal erg op de hoogte maar ik loop aardig achter…
Inmiddels ben ik nu zo’n 7 weken in de USA, en ik begin me thuis te voelen.

Lisa en Stephen, (de ouders van de kids) zijn super voor me, ik kan over alles met ze praten en voel me helemaal op me gemak.
Ze vinden het erg belangrijk dat ik plezier heb in mijn vrije tijd, en zijn elke keer weer blij voor me als ik een leuke dag gehad heb. Heb ik de auto nodig, vriendinnen die willen blijven slapen, avonds naar de sportschool, lift naar de trein, vrije avonden, wat je maar kan bedenken alles vinden ze goed ze willen ze voor me doen! Ik heb het erg getroffen, en al helemaal als ik het vergelijk met de verhalen die ik hoor van andere meiden.

En ja, andere meiden. Heb inmiddels aardig wat mensen ontmoet en begin nu dan ook eindelijk een beetje mn ‘vaste’ vrienden te krijgen die ik regelmatig zie. Ook heb ik vrienden geworden met Boston College studenten waar ik veel tijd mee door breng. Heel erg fijn want nu begin ik ook een beetje in het studenten wereldje te komen en niet alleen maar onder de au pairs.
Wat natuurlijk leuk is voor mij, want dat betekend, feesten!

IK heb veel mensen ontmoet, leuke mensen maar oook heel veel saaie mensen. Ik probeer alle leuke mensen een beetje bij elkaar te brengen. Zo neem ik die meiden mee naar BC (boston college), en vraag ik de BC mensen mee naar bv stand dagen.
Er is alleen 1 ding hier wat heel erg jammer is. Veel au pairs die ik heb ontmoet die leuk zijn, vertrekken eind juli al…. Het is hier een soort van lopende band, mensen komen en mensen gaan. Vrienden maken om het hele jaar mee om te gaan is erg moeilijk. Ook de studenten die hier in boston studeren komen vaak uit andere plekken. Dat betekend dat ze vanaf deze week allemaal naar huis vliegen en pas eind augustus terug komen. Maar andersom ook, er komen studenten terug naar boston en zullen eind augustus weer weg gaan. Maar de andere kant wat er heel leuk aan is, je hebt de kans om echt veel mensen te ontmoeten en vrienden te worden met mensen uit de hele wereld.

Ik probeer ook veel leuke dingen in mijn weekenden. Vorige week was ik bv, naar Newport in Rhode Island samen met Jill. We hebben de Cliff walk en de Ocean drive gedaan. Heb me ogen uitgekeken, de huizen waren super groot, natuur was mooi en het was bizar hoe verschillend het was van Massachusetts voor alleen 1 uur afstand. In de middag kregen we heerlijk het zonnetje d’r bij en zijn we nog naar de kermis geweest.

Ik heb eigenlijk de afgelopen weken zo veel gedaan dat ik bijna niet meer weet wat ik moet schrijven. Voor mij gaat alles door en veel dingen worden al normaal voor mij, wat vinden jullie leuk om te weten?

Wat ik nog wel kan vertellen is, mijn verjaardag natuurlijk! Het is nu een week later en ben het al bijna weer vergeten haha.
Vanaf de week voor mn verjaardag, zei Stephen elke dag… nog (7/6/5 ect) dagen en dan is het groot feest. Ik vond het grappig, hij was er meer mee bezig dat me verjaardag eraan kwam als mij.
De dag voor mijn verjaardag had ik een pakketje gekregen, ik was zo benieuwd van wie het was, Maar moest geduld hebben met open maken. Ik ging op tijd slapen die avond zodat ik fit was op mijn verjaardag. De volgende morgen Toen ik naar boven kwam ( mijn kamer is onder het huis ) was de hele keuken versierd, er stond een taart en cadeautjes voor me klaar. We aten taart als ontbijt, heb kaasjes geblazen en de cadeaus waren super leuk. Natuurlijk maakte ik ook het pakket open, het was van mama!:)
Daarna moesten de kids naar school en heeft Lisa me de rest van de dag vrij gegeven. Overdag ben ik Samen met Fiorella (duits meisje) naar Harvard Square gegaan. En Toen ik thuis kwam werd ik verrast met een mooie bos bloemen van Bart!
Savonds ben ik uiteten geweest met Liss en daarna biertjes gedronken met iedereen bij BC. Ik had een super leuke verjaardag en voelde me echt jarig!

Voor aankomend weekend heb ik leuke dingen gepland, en voor volgend weekend ben ik een weekend weg aan het regelen samen met Jill waarschijnlijk word het Washington DC.

• 20 Mei 2016 - 19:33

Mama:

Hoi Dana,
    Ja, we zaten allemaal te wachten op een verhaal uit dat verre land, aan de andere kant van de oceaan. Ik hoop dat veel mensen hier een lang verhaal schrijven, zodat je het Nederlands niet verleert ;-) Het is zo goed om te lezen dat je het fijn hebt en je draai begint te krijgen. Heb je al een studie in gedachten daar bij het Boston College? Nu je daar veel bent, weet je vast ook welk aanbod er is. Spannend als je naar Washington gaat. Ga je echt naar die stad of naar een plek wat in die staat ligt? Wat ik graag zou lezen is, hoe ervaar je Amerika en het Amerikaanse leven? The way of life....

Nou troela, veel plezier met alles en tot schrijfs..
    Dikke zoen uit het wat wisselvallige Nederland
    Mama

• 01 Juni 2016 - 21:39

Oma:

Lieverd !
    Wat leuk om weer je belevenissen te lezen!!Ik zie dat je al n aardig eng tongval/schrijfval! krijgt.Fijn dat ze zo lief zijn voor je zo hou je het wel n jaartje vol.
    Dennis was in houston en vond de amerikanen en die stad geweldig!
    Wat goed van je dat je daar ff verder studeert ik ben ook benieuwd WAT..?

Schat geniet ervan dan doen wij dat ook...dikke kus opa/oma

• 20 Juni 2016 - 09:45

Sanne:

He mop

Wat leuk om te lezen dat je het zo super leuk heb! En dat je het zo getroffen heb met het gezin waar je nu woont! Ja je hoort soms van die rare verhalen!! Maar ja jij bent natuurlijkm ook een ontzetten leuke meid!!! Dus kan ook niet anders hoor!!!! Moppie geniet lekker van alle ervaringen die je op doet! De mensen die je leert kennen! En de tijd die je mag beleven!! Ik ga wat regelmatiger kijken op deze site!!!!

Dikke kusssss van ons allemaal uit Alanya!!