Update + florida - Reisverslag uit Brookline, Verenigde Staten van Dana Snijders - WaarBenJij.nu Update + florida - Reisverslag uit Brookline, Verenigde Staten van Dana Snijders - WaarBenJij.nu

Update + florida

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Dana

23 April 2016 | Verenigde Staten, Brookline

Het is al even geleden dat ik heb geschreven. Er is veel gebeurd en ik heb veel gedaan en gezien.

Mijn eerste 2/3 dagen van mijn eerste week zonder Stephanie waren erg zwaar. De kinderen waren zo verdrietig over het vertrek. Ze huilde veel, wilde niet naar school en maakte veel ruzie met elkaar.
Ik vond dat erg lastig omdat het voor mij ook allemaal nog erg wennen was. Maar gelukkig na een goede dip dinsdag morgen kwam er weer een beetje zonneschijn. Skype met Bart fleurde me op, de kinderen begonnen weer vrolijk te worden, en er was een vakantie geboekt naar Florida!

Zo vloog de rest van de week voorbij. In die dagen heb ik het een en ander geregeld, oa met Lisa mijn bankrekening geopend en me aangesloten bij de gym.

Ook heb ik in die week een aantal mensen ontmoet, O.a Sarah een super leuk meisje uit Oostenrijk, ze kletst lekker veel. (En of je het geloofd of niet, ik praat altijd veel maar nu vind ik het zo af en toe wel fijner om te luisteren. Het Engels begrijpen en alles verstaan gaat heel goed maar spreken kost me soms nog wel ff moeite. )
Het is fijn om mensen te leren kennen en ik word nu voor best veel dingen uitgenodigd dus dat is super leuk!

Zaterdag morgen toen mijn 2e week erop zat vertrok ik al naar Florida. De ouders van Lisa (moeder) hebben een huis in Florida, een soort tweede huis, zoals opa en oma in Nl en Spanje hebben.
Wij gingen hun bezoeken, wat een lieve mensen! Zelfs daar voelde ik me soort van gelijk thuis, ze waarderen mij allemaal en iedereen geeft me een goed gevoel. Het huis van de ouders is in Boca Raton in een soort van park met een groot zwembad en restaurants. We hebben daar vooral heel veel lekker gegeten, aan het zwembad gelegen en gewandeld. De natuur is mooi daar en het weer was heerlijk.

Op maandag morgen gingen de ouders ri Miami en bleef ik met de kids bij de opa en oma.
Toen merkte ik heel erg aan de kinderen hoe erg ze al aan me gewend zijn, ze kwamen liever naar mij als dat ze naar oma gingen. Ik sliep samen met de jongste op een kamer (zij is nooit moe en altijd wakker). Ze wilde graag bij me in bed slapen en gezellig naar de lion king muziek luisteren.

De volgende morgen zijn we vroeg opgestaan, lekker bagels gegeten en toen Met de auto ri Miami gegaan.
Een bagel is een soort donut brood, het is brood maar in de vorm van een donut met verschillende dingen erop ( sesam, maanzaad knoflook, kaas ) wat je maar wilt. Het is erg lekker met cream cheese of pindakaas.

Toen we in de auto zaten was iedereen erg blij, ik zat te genieten van al de natuur om ons heen en vond het een leuke rit. Eenmaal aangekomen gingen we gelijk door naar het zwembad. Het was een perfect hotel, alles was goed geregeld, eten was goed en op een prachtige locatie.
Voor de mensen die graag even willen checken:
Het loews Hotel South miami beach.
(https://www.loewshotels.com/miami-beach)

S'avonds zijn we wezen eten bij een speciaal restaurant. Beroemd om de presentatie van het eten. Het was super lekker, alles werd speciaal geserveerd en de kids vonden het geweldig.
Toen we van het eten naar huis liepen door de stad realiseerde ik mezelf dat ik zeker nog een keer terug wil naar Miami met vrienden. Het uitgaans leven is daar erg leuk, maar in mijn eentje vond ik toch niet echt verstandig.

Woensdag vlogen we helaas al weer naar huis en zat de vakantie er al weer op. Eenmaal thuis heb ik lekker ff op me kamer tijd voor mezelf gezocht en de was gedaan.
S"avonds zijn we gestart met het kijken van een nieuwe show. Het is een erg leuk en we kunnen het kijken wanneer we willen dus dat is ideaal het heet: Little big shots.

Donderdag en vrijdag waren vakantie dagen waarop de oudste twee veel afspraken hadden en ik met de jongste met de honden naar het park ben geweest en heb genoten van het heerlijke weer ( 22 en 27 graden ).

Vrijdag hadden we ook een feest met een traditioneel diner. Mijn gezin is joods, het is niet te merken in levenstijl maar vieren wel alle vieringen en de speciale bijeenkomsten. Gister vierden ze de bevrijding van de Slavernij. Het feest heet : Pesach
Lisa was de hele dag druk met koken en s'avonds kwamen er vrienden eten.

Nu is het al weer Zaterdag, vandaag ga ik samen met jill en Liss naar een lacrosse wedstrijd bij het boston college. Ik heb er veel zin in en ben benieuwd hoe het zal zijn. Daarna gaan we eten bij Jill thuis met nog wat vriendinnen van haar, en misschien naar een huisfeest.

• 23 April 2016 - 15:57

Annemijn:

Wauw Daan, wat super om weer een verslag van je te lezen! Ik ben hartstikke jaloers. Het klinkt echt te gek hoe je het daar hebt en wat je daar allemaal mee maakt. Super leuk! Geniet ervan, en snel Skype. Dikke kus van hier uit Nederland.

• 23 April 2016 - 17:36

Papa:

Hé moppie,

Ik heb echt met je te doen, wij zitten hier in de kou met heerlijke winterse buien en een zwoel temperatuurtje van 8 gr. Bij jou is het bijna 20 gr warmer (ik moet er niet aan denken pfffff). De foto's zijn hartstikke leuk maar een beetje weinig, een goede indruk van het zware leven in het mooie weer krijg ik wel;-). Lieverd veel plezier.

xxxxx

Papa

• 23 April 2016 - 18:55

Chrissy :

Dana!!!

Wat goed om te lezen allemaal:) fijn dat je helemaal gewend bent en alles goed gaat tussen jou en de kindjes!! Succes

• 23 April 2016 - 20:11

Britt:

Hee Daan,

Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    Gave dingen heb je al gedaan!!
    Geniet ervan en laat snel weer zon verslagje achter ☺️

Xxx

• 23 April 2016 - 20:11

Jose:

Hoi Daantje. Ik zag op FB al dat je in Florida was! Meid wat een bofkont ben jij. Heerlijk

• 29 April 2016 - 11:38

Oma:

Wat enig om weer wat te lezen van je .Ik ben erg blij dat je n beetje je draai heb gevonden.
    Wij zitten weer ff in ned maar zullen blij zijn als we 10 mei weer terug gaan!!
    Is het weer in boston nu een beetje beter?toch geen sneeuw meer he?
    xxxxxxoma